!['뉴진스의 어머니' 민희진 대표, 2023 빌보드 우먼 인 뮤직 선정 [종합] 'Mother of New Jeans' CEO Min Hee-jin, selected as 2023 Billboard Woman in Music [Comprehensive] [K-Pop World Issue] 사진=2023.02.28. 빅히트/ 어도어/ 스포티파이/ 편집 K trendy NEWS DB ⓒ케이 트렌디뉴스 무단전재 및 수집, 재배포금지](https://contents-cdn.viewus.co.kr/image/230228/64149aa8-c453-4d1c-8ba8-ba4c70a91986.jpeg)
[KtN 신미희기자] K POP 걸그룹 뉴진스( NewJeans 민지, 하니, 다니엘, 해린, 혜인)를 만든, 뉴진스의 어머니로 불리는 민희진 어도어(ADOR) 대표가 2023 빌보드 우먼 인 뮤직(WOMEN IN MUSIC)에 선정됐다.
빌보드 우먼 인 뮤직은 한 해 동안 음악 산업에 큰 영향을 끼친 여성 아티스트⋅크리에이터⋅프로듀서⋅경영진 등을 선정하는 리스트다.
민희진 대표는 지난해 미국 버라이어티가 선정하는 ‘글로벌 영향력 있는 여성’ 리스트에 등재된 데 이어 올해 빌보드 어워드에 또 한 번 이름을 올리며 글로벌 음악 시장에서의 영향력을 구축해 나가고 있다.
빌보드는 “뉴진스가 ‘디토(Ditto)’로 빌보드 글로벌 200에서 8위를 달성하는 등 세계 음악 시장 진출에 박차를 가하고 있다”며 민 대표의 어도어 경영 성과를 언급했다.
!['뉴진스의 어머니' 민희진 대표, 2023 빌보드 우먼 인 뮤직 선정 [종합] 'Mother of New Jeans' CEO Min Hee-jin, selected as 2023 Billboard Woman in Music [Comprehensive] [K-Pop World Issue] 사진=2023.02.28. 빅히트/ 어도어/ 스포티파이/ 편집 K trendy NEWS DB ⓒ케이 트렌디뉴스 무단전재 및 수집, 재배포금지](https://contents-cdn.viewus.co.kr/image/230228/e598cb69-3cd2-4daa-bd38-4fd5f2585671.jpeg)
민희진 대표는 2021년 설립된 하이브 산하 레이블 어도어 대표로서 아티스트 발굴부터 육성, 프로듀싱, 디자인은 물론 이를 기반으로 한 다양한 IP 사업을 총괄하고 있다.
2022년 7월 데뷔한 신인 걸그룹 뉴진스의 총괄 프로듀서인 그는 대중문화가 일상과 근접해 있다는 특성에 착안해 뉴진스 데뷔 프로젝트를 진행했고, 앨범, 음악, 안무, 뮤직비디오 등 데뷔 과정 전반을 진두지휘했다.
민 대표의 전략적인 프로듀싱을 통해 뉴진스의 데뷔 앨범 ‘뉴 진스(New Jeans)’와 싱글 앨범 ‘OMG’가 각각 100만 장 이상 판매되며, 뉴진스는 데뷔 반년 만에 두 개의 밀리언셀러 음반을 보유한 메가 아티스트로 성장했다. 또한 국내 차트 1위를 비롯해 빌보드 핫 100 차트 장기 진입 및 각종 글로벌 차트에서 최상위권을 유지하는 등 신드롬급 열풍을 일으키고 있다.
![뉴진스 '디토', 스포티파이 2억 스밍 돌파 NewJeans set a record of exceeding 200 million cumulative plays on Spotify, the world's largest music platform, with the b-side song 'Ditto' from their single 'OMG'. [k-pop news] 사진=2023.02.21. 뉴진스 유튜브캡쳐 K trendy NEWS DB ⓒ케이 트렌디뉴스 무단전재 및 수집, 재배포금지](https://contents-cdn.viewus.co.kr/image/230228/5fcc736f-0e64-4dae-8059-addbebc5c9d1.gif)
한편, 압도적인 흥행 기세를 이어가고 있는 뉴진스(NewJeans)는 싱글 ‘OMG’의 수록곡 ‘디토(Ditto)’가 세계 최대 음원 플랫폼 스포티파이에서 누적 재생 수 2억 회를 돌파하는 기록을 세웠다.
스포티파이에 따르면 뉴진스의 ‘Ditto’는 지난 25일 기준 누적 스트리밍 횟수 2억 83만 9307회를 기록했다. 작년 12월 19일 음원이 공개된 지 68일 만으로, 이는 뉴진스 자체 최단기간이다.
‘Ditto’는 발매 32일여 만에 1억 스트리밍을 돌파했었다. 이후 2억 스트리밍까지 거의 비슷한 기간(36일)이 소요됐다. 스포티파이에서 2억 회 이상 재생된 뉴진스의 노래는 이번이 두 번째다.
시간이 지나도 뉴진스의 곡들이 글로벌 음악팬들에게 꾸준히 사랑받고 있음을 KPOP의 저력을 과시하고 있다.
!['글로벌 트렌디' 뉴진스, 튀르키예·시리아 지진 구호성금 2억원 기부](https://contents-cdn.viewus.co.kr/image/230228/03b822e1-1023-4dd6-b089-e9485644ff47.jpeg)
▶ 본 기사는 Google 번역기를 활용한 영문 기사를 포함하고 있습니다. 이해를 높이기 위해 노력하고 있으며, 영문 번역 오류가 있음을 전제로 합니다. Below is a full text of an English article that translates the Kate Rendy News article into ‘Google Translation’ above. Google Translation is trying to improve understanding. It is assumed that there may be errors in English translation.
[KtN Reporter Shin Mi-hee] Min Hee-jin, CEO of ADOR, who is called the mother of New Jeans, who created the K-POP girl group NewJeans (NewJeans Minji, Hani, Daniel, Haerin, Hyein), is the 2023 Billboard Woman in Music (WOMEN IN MUSIC) ) was selected.
Billboard Woman in Music is a list that selects female artists, creators, producers, and executives who have had a great impact on the music industry during the year.
CEO Min Hee-jin was listed on the list of ‘Global Influential Women’ selected by American Variety last year, and she is building her influence in the global music market by being nominated for another Billboard Award this year.
Billboard said, “New Jeans is accelerating their entry into the global music market, such as reaching No. 8 on the Billboard Global 200 with ‘Ditto,'” referring to CEO Min’s achievements in her outdoor management.
CEO Min Hee-jin is the CEO of Adoor, a label affiliated with Hive established in 2021. She oversees artist discovery, nurturing, producing, and design as well as various IP businesses based on it.
As the executive producer of the new girl group New Jeans, which debuted in July 2022, he focused on the nature of pop culture being close to everyday life and carried out the New Jeans debut project, leading the entire debut process, including albums, music, choreography, and music videos. did.
Through Min’s strategic production, New Jeans’ debut album ‘New Jeans’ and single album ‘OMG’ sold more than 1 million copies each, and New Jeans released two million-selling albums within half a year of her debut. He has grown into a mega artist. She is also creating a syndrome-like craze, such as topping the domestic charts, entering the Billboard Hot 100 chart for a long time, and maintaining the top ranks on various global charts.
On the other hand, NewJeans, which is continuing its overwhelming box office momentum, set a record of exceeding 200 million cumulative plays on Spotify, the world’s largest music platform, with the song ‘Ditto’ from its single ‘OMG’.
According to Spotify, New Jeans’ “Ditto” recorded 208,393,07 cumulative streams as of the 25th. It took only 68 days after the sound source was released on December 19 last year, which is the shortest period for New Jeans itself.
‘Ditto’ surpassed 100 million streams in just 32 days after its release. Since then, it took almost the same period (36 days) to reach 200 million streams. This is the second time a New Jeans song has been played more than 200 million times on Spotify.
Even after time passes, New Jeans’ songs are steadily loved by global music fans, showing off the potential of KPOP.
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