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“한국의 입맛” BTS 뷔, ‘서진이네’ 이서진이 붙인 경쟁의 불씨…서포트 ·시청률 ‘대박’ [SHORTS]

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“한국의 입맛” BTS 뷔, ‘서진이네’ 이서진이 붙인 경쟁의 불씨…서포트 ·시청률 ‘대박’ [SHORTS]    사진=2023.02.25. tvN 예능물 ‘서진이네’ / 편집 K trendy NEWS DB ⓒ케이 트렌디뉴스 무단전재 및 수집, 재배포금지 “Korean taste” BTS V, ‘Seojin’ Lee Seojin’s spark of competition… Support Ratings ‘Awesome’ [SHORTS]  V’s Chinese fan club supports 500 million won [Cultural Entertainment News] 

[KtN 신미희기자] 방탄소년단 뷔가 첫 예능에 출연한다는 입소문탄 ‘서진이네’가 영업 첫날, 시청률 8.8%로 출발하면서 멕시코 바칼라르 입성 신고식을 제대로 치렀다. 

“한국의 입맛” BTS 뷔, ‘서진이네’ 이서진이 붙인 경쟁의 불씨…서포트 ·시청률 ‘대박’ [SHORTS]    사진=2023.02.25. tvN 예능물 ‘서진이네’ / 편집 K trendy NEWS DB ⓒ케이 트렌디뉴스 무단전재 및 수집, 재배포금지 “Korean taste” BTS V, ‘Seojin’ Lee Seojin’s spark of competition… Support Ratings ‘Awesome’ [SHORTS]  V’s Chinese fan club supports 500 million won [Cultural Entertainment News]  

방송중 ‘한국음식’을 알리자며  뷔의 짙으면서 부드러운 목소리로 화이팅하기도하면서, 그의 특유의 긍정마인드와 따뜻한 감성을 전하면서 서진이네는 ‘뷔 효과’를 톡톡히 볼 것을 기대케 했다.

“한국의 입맛” BTS 뷔, ‘서진이네’ 이서진이 붙인 경쟁의 불씨…서포트 ·시청률 ‘대박’ [SHORTS]    사진=2023.02.25. tvN 예능물 ‘서진이네’ / 편집 K trendy NEWS DB ⓒ케이 트렌디뉴스 무단전재 및 수집, 재배포금지 “Korean taste” BTS V, ‘Seojin’ Lee Seojin’s spark of competition… Support Ratings ‘Awesome’ [SHORTS]  V’s Chinese fan club supports 500 million won [Cultural Entertainment News] 

방탄소년단 멤버 뷔가 출연한다는 소식으로 전세계에서 시청하는 모습을 트위터에  리트윗하는가 하면, 국내는 방탄소년단 팬 아미 중국 팬클럽에서 5억원 상당의 서포트해 눈길을 모으고 있다.

“한국의 입맛” BTS 뷔, ‘서진이네’ 이서진이 붙인 경쟁의 불씨…서포트 ·시청률 ‘대박’ [SHORTS]    사진=2023.02.25. tvN 예능물 ‘서진이네’ / 편집 K trendy NEWS DB ⓒ케이 트렌디뉴스 무단전재 및 수집, 재배포금지 “Korean taste” BTS V, ‘Seojin’ Lee Seojin’s spark of competition… Support Ratings ‘Awesome’ [SHORTS]  V’s Chinese fan club supports 500 million won [Cultural Entertainment News] 

뷔의 중국 팬클럽 서포트의 현장은 SNS를 통해 널리퍼진 강남 한복판 건물에 광고는 ‘서진이네’ 본방사수를 독려하며 응원했다.

24일 첫 방송된 tvN 예능 ‘서진이네’ 이날 방송에서는 멤버들의 설레는 첫 만남부터 좌충우돌 개업기가 펼쳐졌다.

특히 첫 손님을 맞이하기 전까지 위기일발이었던 오픈 과정과 그 속에서 일사불란하게 제 몫을 해내는 직원들의 모습이 신선하게 다가왔다.

먼저 멕시코로 향하기 전 오랜만에 모인 이서진, 정유미, 박서준, 최우식은 나영석 PD의 새로운 예능 제안에 반색하며, 이서진이 사장이란 사실에 환호성을 내질렀다. 그러고는 멕시코에서 한국인의 소울푸드 분식을 판다고 하자 설렘과 동시에 긴장한 기색을 내비쳤다.

“한국의 입맛” BTS 뷔, ‘서진이네’ 이서진이 붙인 경쟁의 불씨…서포트 ·시청률 ‘대박’ [SHORTS]    사진=2023.02.25. tvN 예능물 ‘서진이네’ / 편집 K trendy NEWS DB ⓒ케이 트렌디뉴스 무단전재 및 수집, 재배포금지 “Korean taste” BTS V, ‘Seojin’ Lee Seojin’s spark of competition… Support Ratings ‘Awesome’ [SHORTS]  V’s Chinese fan club supports 500 million won [Cultural Entertainment News] 

“한국의 입맛” BTS 뷔, ‘서진이네’ 이서진이 붙인 경쟁의 불씨…서포트 ·시청률 ‘대박’ [SHORTS]    사진=2023.02.25. tvN 예능물 ‘서진이네’ / 편집 K trendy NEWS DB ⓒ케이 트렌디뉴스 무단전재 및 수집, 재배포금지 “Korean taste” BTS V, ‘Seojin’ Lee Seojin’s spark of competition… Support Ratings ‘Awesome’ [SHORTS]  V’s Chinese fan club supports 500 million won [Cultural Entertainment News] 

신입 인턴 방탄소년단 뷔의 합류 소식까지 전해지면서 멤버들의 대화는 위계 서열로 흘러갔다. 사장이 된 이서진 아래로 정유미는 등기이사, 박서준은 부장으로 승진했으나 ‘윤식당’ 경력이 없는 최우식만이 인턴 딱지를 떼지 못했다.

“한국의 입맛” BTS 뷔, ‘서진이네’ 이서진이 붙인 경쟁의 불씨…서포트 ·시청률 ‘대박’ [SHORTS]    사진=2023.02.25. tvN 예능물 ‘서진이네’ / 편집 K trendy NEWS DB ⓒ케이 트렌디뉴스 무단전재 및 수집, 재배포금지 “Korean taste” BTS V, ‘Seojin’ Lee Seojin’s spark of competition… Support Ratings ‘Awesome’ [SHORTS]  V’s Chinese fan club supports 500 million won [Cultural Entertainment News] 

한 단계 높아진 직급과 철저하게 분담된 업무 등 초보 사장 이서진의 진두지휘하에 ‘서진이네’의 밑그림이 그려졌다.

멕시코 바칼라르에 도착한 ‘서진이네’ 임직원들은 여행 온 듯한 기분을 만끽했지만 곧바로 한국에서 열심히 배워온 메뉴들의 재료 준비로 첫날밤을 알차게 보냈다.

하지만 두 시간 안에 영업 준비를 마치라는 사장 이서진의 주문에 난색을 표했다. 빡빡한 사장님의 업무 스타일에 박부장 박서준은 “내가 알던 형이 사장님이 됐어요”라며 이서진의 달라진 면모에 울상을 지었다.

“한국의 입맛” BTS 뷔, ‘서진이네’ 이서진이 붙인 경쟁의 불씨…서포트 ·시청률 ‘대박’ [SHORTS]    사진=2023.02.25. tvN 예능물 ‘서진이네’ / 편집 K trendy NEWS DB ⓒ케이 트렌디뉴스 무단전재 및 수집, 재배포금지 “Korean taste” BTS V, ‘Seojin’ Lee Seojin’s spark of competition… Support Ratings ‘Awesome’ [SHORTS]  V’s Chinese fan club supports 500 million won [Cultural Entertainment News] 

드디어 영업 첫날 유니폼까지 맞춰 입으며 비장하게 출근한 ‘서진이네’ 임직원들은 한 템포 빨라진 속도로 장사 준비에 돌입했다. 이서진은 알아서 척척해내는 직원들을 보면서도 초조한지 시계를 계속 확인하더니 이내 잔소리를 퍼부었다.

“한국의 입맛” BTS 뷔, ‘서진이네’ 이서진이 붙인 경쟁의 불씨…서포트 ·시청률 ‘대박’ [SHORTS]    사진=2023.02.25. tvN 예능물 ‘서진이네’ / 편집 K trendy NEWS DB ⓒ케이 트렌디뉴스 무단전재 및 수집, 재배포금지 “Korean taste” BTS V, ‘Seojin’ Lee Seojin’s spark of competition… Support Ratings ‘Awesome’ [SHORTS]  V’s Chinese fan club supports 500 million won [Cultural Entertainment News] 

끝이 없는 재료 준비에 난항을 겪고 몰아치는 소나기에 오픈 과정은 만만치 않았다. 기다림 끝에 첫 손님이 등장, 직원들은 정성을 다해 먹음직스러운 손님상을 마련해 나갔다. 맛에 흡족한 듯한 손님의 표정에 한시름 놓은 ‘서진이네’ 임직원들은 이윽고 더 많은 손님을 받으며 드디어 바칼라르 입성 신고식 같던 개업을 무사히 마쳤다.

“한국의 입맛” BTS 뷔, ‘서진이네’ 이서진이 붙인 경쟁의 불씨…서포트 ·시청률 ‘대박’ [SHORTS]    사진=2023.02.25. tvN 예능물 ‘서진이네’ / 편집 K trendy NEWS DB ⓒ케이 트렌디뉴스 무단전재 및 수집, 재배포금지 “Korean taste” BTS V, ‘Seojin’ Lee Seojin’s spark of competition… Support Ratings ‘Awesome’ [SHORTS]  V’s Chinese fan club supports 500 million won [Cultural Entertainment News] 

이날 ‘서진이네’는 초보 사장 이서진과 직원들의 투닥투닥 케미스트리를 보여주며 이들만의 분위기 속에 금세 녹아들게 만들었다. 특히 이서진의 허를 찌르는 신입 인턴 방탄소년단 뷔의 엉뚱하고 솔직함이 폭소를 유발해 기대되는 찰떡 조합의 탄생을 알렸다.

“한국의 입맛” BTS 뷔, ‘서진이네’ 이서진이 붙인 경쟁의 불씨…서포트 ·시청률 ‘대박’ [SHORTS]    사진=2023.02.25. tvN 예능물 ‘서진이네’ / 편집 K trendy NEWS DB ⓒ케이 트렌디뉴스 무단전재 및 수집, 재배포금지 “Korean taste” BTS V, ‘Seojin’ Lee Seojin’s spark of competition… Support Ratings ‘Awesome’ [SHORTS]  V’s Chinese fan club supports 500 million won [Cultural Entertainment News] 

또한 직원들 손에 완성된 먹음직스러운 음식들이 침샘을 자극하는 것은 물론 음식 준비에 진심을 보여준 정유미, 박서준의 프로페셔널함, 막내 역할을 야무지게 해내는 방탄소년단 뷔의 숨은 활약이 조화롭게 어우러짐을 보여줬다. 추후 인턴 최우식까지 투입돼 어떤 경험을 쌓게 될지 다음 이야기가 기다려진다.

“한국의 입맛” BTS 뷔, ‘서진이네’ 이서진이 붙인 경쟁의 불씨…서포트 ·시청률 ‘대박’ [SHORTS]    사진=2023.02.25. tvN 예능물 ‘서진이네’ / 편집 K trendy NEWS DB ⓒ케이 트렌디뉴스 무단전재 및 수집, 재배포금지 “Korean taste” BTS V, ‘Seojin’ Lee Seojin’s spark of competition… Support Ratings ‘Awesome’ [SHORTS]  V’s Chinese fan club supports 500 million won [Cultural Entertainment News] 

지난 24일 첫 방송된 tvN ‘서진이네’ 1회 시청률은 수도권 가구 기준 평균 10.3%(유료플랫폼 기준 / 닐슨코리아), 최고 13.3%, 전국 가구 기준 평균 8.8%, 최고 11.4%를 돌파하며 기분 좋은 출발을 알렸다.

tvN 타깃인 남녀 2049 시청률은 수도권 평균 4.7%, 최고 6.5%, 전국 평균 4.6%, 최고 6%를 기록하며 수도권 기준 가구와 타깃 시청률 모두 지상파를 포함한 전채널 동시간대 1위를 차지했다.

방송을 보고난 후에도 시청자들과 방탄소년단 팬 아미들은 계속해서 다시보기를 하며 첫 예능에 성공한 뷔의 모습에 환호를 하며 함께출연하는 배우들의 캐미 또한 관심이 높아졌다.

▶ 본 기사는 Google 번역기를 활용한 영문 기사를 포함하고 있습니다. 이해를 높이기 위해 노력하고 있으며, 영문 번역 오류가 있음을 전제로 합니다. Below is a full text of an English article that translates the Kate Rendy News article into ‘Google Translation’ above. Google Translation is trying to improve understanding. It is assumed that there may be errors in English translation.

[KtN Reporter Shin Mi-hee] The word-of-mouth ‘Seojin’s’, which is said to be BTS’ V’s first appearance in a variety show, started with an audience rating of 8.8% on the first day of business, and successfully completed the ceremony to enter Bacalar in Mexico.

During the broadcast, while fighting with V’s deep and soft voice to promote ‘Korean food’, while conveying his unique positive mind and warm sensibility, Seojin’s family made people expect to see the ‘V effect’.

With the news that V, a member of BTS, is appearing, people around the world are retweeting on Twitter, while in Korea, BTS fan army Chinese fan clubs are supporting 500 million won and attracting attention.

The scene of V’s Chinese fan club support was a building in the middle of Gangnam, which was widely spread through SNS, and the advertisement encouraged and cheered the shooter of ‘Seojin’.

On the first episode of tvN’s variety show ‘Seojin’, which aired on the 24th, on this day’s broadcast, from the exciting first meeting of the members, the start of the business unfolded.

In particular, the image of the opening process, which was close to a crisis until the first customer was welcomed, and the employees who performed their part in perfect order in it came fresh.

First, Lee Seo-jin, Jung Yu-mi, Park Seo-joon, and Choi Woo-sik, who had gathered after a long time before heading to Mexico, were delighted with PD Na Young-seok’s proposal for a new variety show and cheered for the fact that Lee Seo-jin was the president. Then, when I heard that they were selling Korean soul food snacks in Mexico, they expressed excitement and nervousness at the same time.

As the news of the new intern BTS’ V joining the group spread, the conversation among the members flowed in a hierarchical order. Under Lee Seo-jin, who became the president, Jung Yu-mi was promoted to registered director and Park Seo-jun was promoted to manager, but only Choi Woo-sik, who had no experience at ‘Youn’s Kitchen’, was unable to get an internship ticket. A rough sketch of ‘Seojin’s’ was drawn under the leadership of novice president Lee Seo-jin, including a higher rank and thoroughly divided tasks.

Upon arriving in Bacalar, Mexico, the employees of ‘Seo Jin’e’ enjoyed the feeling of being on a trip, but immediately spent the first night to the fullest by preparing the ingredients for the menus they had learned diligently in Korea. However, he expressed disapproval at President Lee Seo-jin’s order to finish sales preparations within two hours. At the boss’s tight work style, manager Park Seo-joon said, “The hyung I used to know became the boss.”

Finally, on the first day of business, the employees of ‘Seojin’s’ who came to work dressed in uniforms and started preparing for business at a faster pace. Lee Seo-jin continued to check his watch to see if he was nervous even while watching the staff take care of themselves, and soon started nagging.

The opening process was not easy due to endless difficulties in preparing ingredients and driving showers. After waiting, the first customer appeared, and the staff prepared an appetizing table with all their heart. The employees of ‘Seojin’s’, who were relieved by the customer’s expression that seemed satisfied with the taste, eventually received more customers and finally completed the opening ceremony, which seemed like a ceremony to enter Bacalar.

On this day, ‘Seojin’s’ showed the novice president Lee Seo-jin and the staff’s chemistry, making them quickly melt into their own atmosphere. In particular, the erratic and frankness of V, a new intern of BTS who caught Lee Seo-jin off guard, caused laughter, announcing the birth of a highly anticipated combination.

In addition, the appetizing food completed by the staff not only stimulates the salivary glands, but also shows the harmony of the professionalism of Jung Yu-mi and Park Seo-joon, who showed sincerity in preparing food, and the hidden performance of BTS V, who plays the role of the youngest member. I am looking forward to the next story to see what kind of experience he will gain as intern Choi Woo-sik is put in later.

The first episode of tvN’s ‘Seojin’, which aired on the 24th, had an average rating of 10.3% for households in the metropolitan area (based on paid platforms / Nielsen Korea), a maximum of 13.3%, and an average of 8.8% for households nationwide, and a maximum of 11.4%. notified

The tvN target male and female 2049 ratings recorded an average of 4.7% in the metropolitan area, a maximum of 6.5%, a national average of 4.6%, and a maximum of 6%, ranking first in the same time zone for all channels, including terrestrial, for both households and target audiences based on the metropolitan area.

Even after watching the broadcast, viewers and BTS fans and ARMYs continued to watch it again and cheered for V’s success in his first variety show, and the chemistry of the actors who appeared together also increased their interest.

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