[KtN 신미희기자] 세계 최대 음원 플랫폼 스포티파이(Spotify)에서 누적 재생 수 9억 회를 돌파하며 글로벌 인기를 빛낸, 걸그룹 뉴진스(NewJeans(민지, 하니, 다니엘, 해린, 혜인))가 가수 브랜드평판 2023년 2월 빅데이터 분석결과 1위를 차지했다.
2월 25일 스포티파이는 뉴진스(‘New Jeans’와 싱글 앨범 ‘OMG’에 담긴 6곡 합산 스트리밍 횟수가 총 9억 181만 9305회(22일 기준)를 넘어섰다고 전했다.
현재까지는 뉴진스의 데뷔곡 ‘Hype boy’가 2억 2738만 9309회로 가장 많이 재생됐다. 이어 싱글 앨범 ‘OMG’의 수록곡 ‘Ditto’가 1억 9424만 3135회로 그 뒤를 바짝 쫓고 있는 가운데 뉴진스의 또 다른 데뷔곡 ‘Attention’과 신보 타이틀곡 ‘OMG’가 각각 1억 7645만 8639회, 1억 4843만 1480회 재생됐다.
미국과 영국 등 주류 팝 시장을 비롯해 뉴진스의 글로벌 인기가 확산하면서 ‘Ditto’와 ‘OMG’의 스트리밍 횟수가 더욱더 빠르게 늘고 있다. 이러한 추이라면 두 노래는 데뷔곡 ‘Hype boy’의 2억 스트리밍 달성 기간(186일 차)을 훨씬 단축할 것으로 예상된다.
2023년 2월 가수 브랜드평판 30위 순위는 뉴진스, 임영웅, 방탄소년단, 이찬원, 블랙핑크, 윤하, 아이유, 김호중, 아이브, 엑소, 영탁, 세븐틴, 르세라핌, 이영지, 하이키, 빅뱅, (여자)아이들, 강다니엘, 정동원, NCT, 태연, 송가인, 에스파, 이승윤, 성시경, 소녀시대, 박재범, 스테이씨, 테이, 송민호 순으로 분석됐다.
가수 브랜드평판 1위를 기록한 뉴진스 브랜드는 참여지수 2,419,453 미디어지수 2,204,230 소통지수 2,041,952 커뮤니티지수 2,212,930이 되면서 브랜드평판지수 8,878,566으로 분석됐다. 지난 1월 브랜드평판지수 11,901,458과 비교해보면 25.40% 하락했다.
한국기업평판연구소 구창환 소장은 “가수 브랜드평판 2023년 2월 브랜드 빅데이터 분석결과, 뉴진스 브랜드가 1위를 기록했다. 가수 브랜드 카테고리를 분석해보니 지난 1월 가수 브랜드 빅데이터 134,800,244개와 비교하면 1.67% 줄어들었다. 세부 분석을 보면 브랜드소비 8.33% 하락, 브랜드이슈 2.68% 하락, 브랜드소통 2.12% 상승, 브랜드확산 1.05% 상승했다.”라고 평판 분석했다.
이어 “음원을 기반으로 다양한 색깔을 만들어내는 뉴진스 브랜드가 1위, 커뮤니티 기반 팬텀 문화를 이끌어가는 임영웅 브랜드가 2위, 활발한 개별활동으로 새로운 도전을 하고 있는 방탄소년단 브랜드가 3위가 됐다. 정규앨범으로 관심으로 모은 이찬원 브랜드가 4위, 글로벌 활동에서 압도적인 아우라를 보여주고 있는 블랙핑크 브랜드는 5위를 기록했다” 라고 밝혔다.
2023년 2월 가수 브랜드평판조사는 2023년 1월 25일부터 2023년 2월 25일까지의 뉴진스, 임영웅, 방탄소년단, 이찬원, 블랙핑크, 윤하, 아이유, 김호중, 아이브, 엑소, 영탁, 세븐틴, 르세라핌, 이영지, 하이키, 빅뱅, (여자)아이들, 강다니엘, 정동원, NCT, 태연, 송가인, 에스파, 이승윤, 성시경, 소녀시대, 박재범, 스테이씨, 테이, 송민호, 이수, 장민호, 트와이스, 김희재, 임창정, 레드벨벳, 샘김, 최예나, 노을, 적재, 백현, 유아, 벤, 오마이걸, 바이브, 박효신, 경서, 잔나비, 프로미스나인, 박창근, 하이라이트, 싸이, 나훈아, 이솔로몬, 케플러, 멜로망스, 카더가든, 청하, 지코, 정은지, 마마무, 펀치, 조용필, 규현, 전소미, 백예린, 선미, 이홍기, 오반, 10CM, 박혜원, SG워너비, 이무진, 김준수, 우원재, 비오, 제시, 임한별, 헤이즈, 화사, 에픽하이, 선예, 다비치, 폴킴, 정승환, 백지영, 정동하, 권진아, 나얼, 존박, 서동현, 양요섭, 볼빨간사춘기, 스윙스, 김필, 신예영, 빅마마, 이하이, 황치열, 김승민 에 대한 브랜드 빅데이터 분석으로 이루어졌다.
▶ 본 기사는 Google 번역기를 활용한 영문 기사를 포함하고 있습니다. 이해를 높이기 위해 노력하고 있으며, 영문 번역 오류가 있음을 전제로 합니다. Below is a full text of an English article that translates the Kate Rendy News article into ‘Google Translation’ above. Google Translation is trying to improve understanding. It is assumed that there may be errors in English translation.
[KtN Reporter Shin Mi-hee] Girl group NewJeans (Minji, Hani, Daniel, Haerin, Hyein), which has gained global popularity by exceeding 900 million cumulative plays on Spotify, the world’s largest music platform, is a singer brand Reputation Ranked first as a result of big data analysis in February 2023.
On February 25, Spotify reported that the total number of streams of 6 songs from “New Jeans” and the single album “OMG” exceeded 901,819,305 times (as of the 22nd).
So far, New Jeans’ debut song ‘Hype boy’ has been played the most with 227,389,309 times. Then, while the b-side song ‘Ditto’ from the single album ‘OMG’ is closely following with 194,243,135 times, New Jeans’ another debut song ‘Attention’ and the new album title song ‘OMG’ recorded 176,458,639 times respectively, It has been played 148,431,480 times.
As the global popularity of New Jeans spreads, including in mainstream pop markets such as the United States and the United Kingdom, the number of streams of “Ditto” and “OMG” is increasing more and more rapidly. If this trend continues, the two songs are expected to significantly shorten the period of achieving 200 million streams (day 186) of the debut song ‘Hype boy’.
The 30th place in the singer brand reputation ranking in February 2023 is New Jeans, Lim Young-woong, BTS, Lee Chan-won, Black Pink, Younha, IU, Kim Ho-joong, Ive, EXO, Young Tak, Seventeen, Le Seraphim, Lee Young-ji, High Key, Big Bang, (female) Kids, Kang Daniel, Jeong Dong-won, NCT, Taeyeon, Song Ga-in, Espa, Lee Seung-yoon, Seong Si-kyung, SNSD, Park Jae-bum, Stay C, Tei, and Song Min-ho were analyzed in order.
The New Jeans brand, which ranked first in the singer’s brand reputation, was analyzed as a brand reputation index of 8,878,566, with participation index 2,419,453, media index 2,204,230 communication index 2,041,952 community index 2,212,930. Compared to the brand reputation index of 11,901,458 in January, it decreased by 25.40%.
Koo Chang-hwan, director of the Korea Corporate Reputation Research Institute, said, “As a result of analyzing the brand big data of the singer brand reputation in February 2023, the New Jeans brand ranked first. According to the detailed analysis, brand consumption decreased by 8.33%, brand issues by 2.68%, brand communication by 2.12%, and brand expansion by 1.05%.”
“The New Jeans brand, which creates various colors based on sound sources, took first place, the Lim Young-woong brand, which leads the community-based phantom culture, took second place, and the BTS brand, which is taking on new challenges with active individual activities, took third place.” The Lee Chan-won brand, which attracted attention with the album, ranked 4th, and the Blackpink brand, which shows an overwhelming aura in global activities, ranked 5th.”
The February 2023 singer brand reputation survey was conducted from January 25, 2023 to February 25, 2023 by New Jeans, Youngwoong Lim, BTS, Chanwon Lee, Blackpink, Younha, IU, Hojoong Kim, Ive, EXO, Youngtak, and Seventeen. , Le Seraphim, Lee Young-ji, Highkey, Big Bang, (G)I-DLE, Kang Daniel, Jeong Dong-won, NCT, Taeyeon, Song Ga-in, Espa, Lee Seung-yoon, Seong Si-kyung, SNSD, Park Jae-beom, StayC, Tei, Song Min-ho, Lee Soo, Jang Min-ho, T. Weiss, Kim Hee-jae, Lim Chang-jeong, Red Velvet, Sam Kim, Choi Ye-na, Noeul, Jeokjae, Baekhyun, Yua, Ben, Oh My Girl, Vibe, Park Hyo-shin, Kyung-seo, Jannabi, Fromis 9, Park Chang-geun, Highlight, Psy, Na Hoon-ah, Isolomon, Kepler , Melomance, Car the Garden, Cheongha, Zico, Jung Eunji, Mamamoo, Punch, Cho Yongpil, Kyuhyun, Jeon Somi, Baek Yerin, Sunmi, Lee Hongki, Ovan, 10CM, Park Hyewon, SG Wannabe, Lee Moojin, Kim Junsu, Woo Wonjae, B.O, Jessie, Im Hanbyul, Heize, Hwasa, Epik High, Sunye, Davichi, Paul Kim, Jeong Seunghwan, Baek Jiyoung, Jeong Dongha, Kwon Jinah, Naul, John Park, Seo Donghyun, Yang Yosup, Bolbbalgan4, Swings, Kim Pil, Shin Yeyoung, Big Mama, Lee Hi, Hwang Chiyeol , Kim Seung-min’s brand big data analysis.
댓글 많은 뉴스